Σκοπιμότητα προγράμματος

Το σύγχρονο σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε πολυδιάστατες προκλήσεις, όπως η ψηφιακή μετάβαση, η βιώσιμη ανάπτυξη και κυρίως η ένταξη και συμπερίληψη όλων των μαθητών ανεξαρτήτως αναπηρίας, γλωσσικού υπόβαθρου ή κοινωνικοοικονομικού πλαισίου. Η ενταξιακή πολιτική, όπως ορίζεται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο (π.χ. Στρατηγική για την Αναπηρία 2021–2030 της Ε.Ε., Ν. 4547/2018 για την οργάνωση της ενταξιακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα), επιβάλλει τη δημιουργία ευέλικτων, προσβάσιμων και εξατομικευμένων μαθησιακών περιβαλλόντων για όλους.

Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση δημιουργεί νέες δυνατότητες για διαφοροποιημένη διδασκαλία και καθολικό σχεδιασμό για τη μάθηση, επιτρέποντας την παροχή στοχευμένης υποστήριξης, άμεσης ανατροφοδότησης και προσβασιμότητας μέσω υποστηρικτικών τεχνολογιών. Ωστόσο, η χρήση της ΤΝ απαιτεί παιδαγωγική επάρκεια, τεχνολογική εξοικείωση και κριτική σκέψη από τους/τις εκπαιδευτικούς, ώστε να διασφαλιστεί η ηθική, ασφαλής και ενταξιακή αξιοποίησή της.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην ενίσχυση της ψηφιακής και παιδαγωγικής επάρκειας των εκπαιδευτικών, προωθώντας την καινοτομία, την ενταξιακή κουλτούρα και τη διδακτική αποτελεσματικότητα.


Οδηγός σπουδών
Δείτε εδώ
Πρόγραμμα σπουδών
Δείτε εδώ
Τέλη παρακολούθησης
Δείτε εδώ